ရည္ရြယ္ခ်က္

တုိင္းျပည္၏ အနာဂတ္ကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားၾကသည့္ လူငယ္ေမာင္မယ္မ်ား ယဥ္ေက်းလိမၼာၿပီး စာရိတၱမ႑ိဳင္ျမင့္မားကာ အမ်ိဳးဘာသာသာသနာကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတတ္သည့္ လူေတာ္လူေကာင္းမ်ားေပၚထြန္းလာေစရန္။

Soon:

၁- လယ္ေ၀းၿမိဳ႕နယ္ သေျပပင္ ရန္ကင္းေတာရ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ဌာနတ ြင္ တနဂၤေႏြအပါတ္စဥ္ဖ ြင့္လွစ္ပို႕ခ်လ်က္ရွိေသာ အဘိဓမၼာအျမင္ဖ ြင့္ သင္တန္းကို ရန္ေအာင္ျမင္ေတာရ(ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ေက်ာင္း) သံတမန္ဇုန္ႏွင့္ ရတနာမဥၥ (R)3လမ္း အၾကား၊ ဒကၡိဏသီရိၿမိဳ႕နယ္ ေနျပည္ေတာ္သို႔ ေျပာင္းေရႊဖြ ြင့္လွစ္ထားပါသည္။

ဖုန္း—09 830 4446 — 09 797 303021 — 09 430 757 04

Email: ven.khemananda.brahmana@gmail.com

၁၅- အာဟာရပစၥေယာ – Āhāra Paccayo (Nutriment condition) (2/5)

၁၅- အာဟာရပစၥေယာ – Āhāra Paccayo (Nutriment condition) (2/5) zawgyi

၄၂၉။        ကုသေလာ ဓေမၼာ ကုသလႆ ဓမၼႆ အာဟာရပစၥေယန ပစၥေယာ။ (ကု၊ ကု-၁)

ကုသိုလ္တရားသည္ ကုသိုလ္တရားအား အာဟာရပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။

ကုသလာ အာဟာရာ သမၸယုတၱကာနံ ခႏၶာနံ အာဟာရပစၥေယန ပစၥေယာ။

        ကုသိုလ္စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္သည့္ ဖႆ၊ ေစတနာ၊ ၀ိညာဏ္ဟူေသာ နာမ္အာဟာရ သံုးပါးတို႔သည္ အတူယွဥ္၍ျဖစ္ကုန္ေသာ စိတ္ ေစတသိက္ နာမ္ခႏၶာတို႔အား အာဟာရပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။

ကုသေလာ ဓေမၼာ အဗ်ာကတႆ ဓမၼႆ အာဟာရပစၥေယန ပစၥေယာ။ (ကု၊ဗ်ာ-၂)

ကုသိုလ္တရားသည္ အဗ်ာကတတရားအား အာဟာရပစၥယသတၱိျဖင့္  ေက်းဇူးျပဳ၏။

ကုသလာ အာဟာရာ စိတၱသမု႒ာနာနံ ႐ူပါနံ အာဟာရပစၥေယန ပစၥေယာ။

ကုသိုလ္စိတ္ႏွင့္ယွဥ္သည့္ ဖႆ၊ ေစတနာ၊ ၀ိညာဏ္ဟူေသာ နာမ္အာဟာရ သံုးပါး ပစၥည္းတရားတို႕သည္ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ စိတၱဇ႐ုပ္တို႔အား အာဟာရပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။

ကုသေလာ ဓေမၼာ ကုသလႆ စ အဗ်ာကတႆ စ ဓမၼႆ အာဟာရ ပစၥေယန ပစၥေယာ။(ကု၊ ကု၊ ဗ်ာ-၃)

ကုသိုလ္တရားသည္ ကုသိုလ္တရားအားလည္းေကာင္း၊ အဗ်ာကတတရား အားလည္းေကာင္း အာဟာရပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။

ကုသလာ အာဟာရာ သမၸယုတၱကာနံ ခႏၶာနံ စိတၱသမု႒ာနာနဥၥ ႐ူပါနံ အာဟာရပစၥေယန ပစၥေယာ။

ကုသိုလ္စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္သည့္ ဖႆ၊ ေစတနာ၊ ၀ိညာဏ္ဟူေသာ နာမ္အာဟာရသံုးပါး ပစၥည္းတရား တို႔သည္ အတူယွဥ္၍ျဖစ္ကုန္ေသာ စိတ္ ေစတသိက္ နာမ္ခႏၶာတို႔အားလည္းေကာင္း စိတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ စိတၱဇ႐ုပ္တို႔အားလည္းေကာင္း အာဟာရပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။

 

အကုသေလာ ဓေမၼာ အကုသလႆ ဓမၼႆ အာဟာရပစၥေယန ပစၥေယာ။ (အကု၊ အကု-၁)

အကုသိုလ္တရားသည္ အကုသိုလ္တရားအား အာဟာရပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။

အကုသလာ အာဟာရာ သမၸယုတၱကာနံ ခႏၶာနံ အာဟာရပစၥေယန ပစၥေယာ။

အကုသိုလ္စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္သည့္ ဖႆ၊ ေစတနာ၊ ၀ိညာဏ္ဟူေသာ နာမ္အာဟာရသံုးပါး ပစၥည္း တရားတို႔သည္ အတူယွဥ္၍ျဖစ္ကုန္ေသာ စိတ္ ေစတသိက္ နာမ္ခႏၶာတို႔အား အာဟာရပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။

အကုသေလာ ဓေမၼာ အဗ်ာကတႆ ဓမၼႆ အာဟာရပစၥေယန ပစၥေယာ။ (အကု၊ ဗ်ာ-၂)

အကုသိုလ္တရားသည္ အဗ်ာကတတရားအား အာဟာရပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။

အကုသလာ အာဟာရာ စိတၱသမု႒ာနာနံ ႐ူပါနံ အာဟာရပစၥေယန  ပစၥေယာ။

အကုသိုလ္စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္သည့္ ဖႆ၊ ေစတနာ၊ ၀ိညာဏ္ဟူေသာ နာမ္အာဟာရသံုးပါး ပစၥည္း တရားတို႔သည္ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ စိတၱဇ႐ုပ္တို႔အား အာဟာရပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။

အကုသေလာ ဓေမၼာ အကုသလႆ စ အဗ်ာကတႆ စ ဓမၼႆ အာဟာရ ပစၥေယန ပစၥေယာ။ (အကု၊ အကု၊ ဗ်ာ-၃)

အကုသိုလ္တရားသည္ အကုသိုလ္တရားအားလည္းေကာင္း၊ အဗ်ာကတတရားအားလည္းေကာင္း အာဟာရပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။

အကုသလာ အာဟာရာ သမၸယုတၱကာနံ ခႏၶာနံ စိတၱသမု႒ာ နာနဥၥ ႐ူပါနံ အာဟာရပစၥေယန ပစၥေယာ။

အကုသိုလ္စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္သည့္ ဖႆ၊ ေစတနာ၊ ၀ိညာဏ္ဟူေသာ နာမ္အာဟာရသံုးပါး ပစၥည္း တရားတို႔သည္ အတူယွဥ္၍ျဖစ္ကုန္ေသာ စိတ္ ေစတသိက္ နာမ္ခႏၶာတို႔အားလည္းေကာင္း စိတ္ ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ စိတၱဇ႐ုပ္တို႔အားလည္းေကာင္း အာဟာရပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။

 

အဗ်ာကေတာ ဓေမၼာ အဗ်ာကတႆ  ဓမၼႆ အာဟာရပစၥေယန ပစၥေယာ။ (ဗ်ာ၊ဗ်ာ-၁)

အဗ်ာကတတရားသည္ အဗ်ာကတတရားအား အာဟာရပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။

၀ိပါကာဗ်ာကတာ ကိရိယာဗ်ာကတာ အာဟာရာ သမၸယုတၱကာနံ ခႏၶာနံ စိတၱ သမု႒ာနာနဥၥ ႐ူပါနံ အာဟာရပစၥေယန ပစၥေယာ။

၀ိပါက္ကိရိယာစိတ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ နာမ္အာဟာရ ပစၥည္းတရားသံုးပါးသည္ အတူယွဥ္ေသာ စိတ္ ေစတသိက္ နာမ္ခႏၶာတို႔အားလည္းေကာင္း၊ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ စိတၱဇ႐ုပ္တို႔အား လည္းေကာင္း အာဟာရပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။

ပဋိသႏၶိကၡေဏ ၀ိပါကာဗ်ာကတာ အာဟာရာ သမၸယုတၱကာနံ ခႏၶာနံ ကဋတၱာ စ ႐ူပါနံ အာဟာရပစၥေယန ပစၥေယာ။

ပဋိသေႏၶအခါ ၀ိပါက္အဗ်ာကတျဖစ္ေသာ နာမ္အာဟာရသံုးပါးသည္ ယွဥ္ဘက္ နာမ္ခႏၶာတို႔အား လည္းေကာင္း၊ ပဋိသေႏၶ ကမၼဇ႐ုပ္တို႔အား လည္းေကာင္း အာဟာရပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။

ကဗဠီကာေရာ အာဟာေရာ ဣမႆ ကာယႆ အာဟာရပစၥေယန ပစၥေယာ။

စားေသာက္၀ါးၿမိဳေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည့္ အဆီအႏွစ္ ၾသဇာဟူေသာ အာဟာရသည္ ကံ၊ စိတ္၊ ဥတုႏွင့္ အာဟာရဟူေသာ အေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ဤကိုယ္ကာယအား အာဟာရပစၥယ သတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။

 

၁၅- အာဟာရပစ္စယော – Āhāra Paccayo (Nutriment condition) (2/5) Pyidaungsu – Unicode 

၄၂၉။ ကုသလော ဓမ္မော ကုသလဿ ဓမ္မဿ အာဟာရပစ္စယေန ပစ္စယော။ (ကု၊ ကု-၁)

ကုသိုလ်တရားသည် ကုသိုလ်တရားအား အာဟာရပစ္စယသတ္တိဖြင့် ကျေးဇူးပြု၏။

ကုသလာ အာဟာရာ သမ္ပယုတ္တကာနံ ခန္ဓာနံ အာဟာရပစ္စယေန ပစ္စယော။

ကုသိုလ်စိတ်နှင့် ယှဉ်သည့် ဖဿ၊ စေတနာ၊ ဝိညာဏ်ဟူသော နာမ်အာဟာရ သုံးပါးတို့သည် အတူယှဉ်၍ဖြစ်ကုန်သော စိတ် စေတသိက် နာမ်ခန္ဓာတို့အား အာဟာရပစ္စယသတ္တိဖြင့် ကျေးဇူးပြု၏။

ကုသလော ဓမ္မော အဗျာကတဿ ဓမ္မဿ အာဟာရပစ္စယေန ပစ္စယော။ (ကု၊ဗျာ-၂)

ကုသိုလ်တရားသည် အဗျာကတတရားအား အာဟာရပစ္စယသတ္တိဖြင့် ကျေးဇူးပြု၏။

ကုသလာ အာဟာရာ စိတ္တသမုဋ္ဌာနာနံ ရူပါနံ အာဟာရပစ္စယေန ပစ္စယော။

ကုသိုလ်စိတ်နှင့်ယှဉ်သည့် ဖဿ၊ စေတနာ၊ ဝိညာဏ်ဟူသော နာမ်အာဟာရ သုံးပါး ပစ္စည်းတရားတို့သည် စိတ်ကြောင့်ဖြစ်သော စိတ္တဇရုပ်တို့အား အာဟာရပစ္စယသတ္တိဖြင့် ကျေးဇူးပြု၏။

ကုသလော ဓမ္မော ကုသလဿ စ အဗျာကတဿ စ ဓမ္မဿ အာဟာရ ပစ္စယေန ပစ္စယော။(ကု၊ ကု၊ ဗျာ-၃)

ကုသိုလ်တရားသည် ကုသိုလ်တရားအားလည်းကောင်း၊ အဗျာကတတရား အားလည်းကောင်း အာဟာရပစ္စယသတ္တိဖြင့် ကျေးဇူးပြု၏။

ကုသလာ အာဟာရာ သမ္ပယုတ္တကာနံ ခန္ဓာနံ စိတ္တသမုဋ္ဌာနာနဉ္စ ရူပါနံ အာဟာရပစ္စယေန ပစ္စယော။

ကုသိုလ်စိတ်နှင့် ယှဉ်သည့် ဖဿ၊ စေတနာ၊ ဝိညာဏ်ဟူသော နာမ်အာဟာရသုံးပါး ပစ္စည်းတရား တို့သည် အတူယှဉ်၍ဖြစ်ကုန်သော စိတ် စေတသိက် နာမ်ခန္ဓာတို့အားလည်းကောင်း စိတ်ကြောင့် ဖြစ်သော စိတ္တဇရုပ်တို့အားလည်းကောင်း အာဟာရပစ္စယသတ္တိဖြင့် ကျေးဇူးပြု၏။

အကုသလော ဓမ္မော အကုသလဿ ဓမ္မဿ အာဟာရပစ္စယေန ပစ္စယော။ (အကု၊ အကု-၁)

အကုသိုလ်တရားသည် အကုသိုလ်တရားအား အာဟာရပစ္စယသတ္တိဖြင့် ကျေးဇူးပြု၏။

အကုသလာ အာဟာရာ သမ္ပယုတ္တကာနံ ခန္ဓာနံ အာဟာရပစ္စယေန ပစ္စယော။

အကုသိုလ်စိတ်နှင့် ယှဉ်သည့် ဖဿ၊ စေတနာ၊ ဝိညာဏ်ဟူသော နာမ်အာဟာရသုံးပါး ပစ္စည်း တရားတို့သည် အတူယှဉ်၍ဖြစ်ကုန်သော စိတ် စေတသိက် နာမ်ခန္ဓာတို့အား အာဟာရပစ္စယသတ္တိဖြင့် ကျေးဇူးပြု၏။

အကုသလော ဓမ္မော အဗျာကတဿ ဓမ္မဿ အာဟာရပစ္စယေန ပစ္စယော။ (အကု၊ ဗျာ-၂)

အကုသိုလ်တရားသည် အဗျာကတတရားအား အာဟာရပစ္စယသတ္တိဖြင့် ကျေးဇူးပြု၏။

အကုသလာ အာဟာရာ စိတ္တသမုဋ္ဌာနာနံ ရူပါနံ အာဟာရပစ္စယေန ပစ္စယော။

အကုသိုလ်စိတ်နှင့် ယှဉ်သည့် ဖဿ၊ စေတနာ၊ ဝိညာဏ်ဟူသော နာမ်အာဟာရသုံးပါး ပစ္စည်း တရားတို့သည် စိတ်ကြောင့်ဖြစ်သော စိတ္တဇရုပ်တို့အား အာဟာရပစ္စယသတ္တိဖြင့် ကျေးဇူးပြု၏။

အကုသလော ဓမ္မော အကုသလဿ စ အဗျာကတဿ စ ဓမ္မဿ အာဟာရ ပစ္စယေန ပစ္စယော။ (အကု၊ အကု၊ ဗျာ-၃)

အကုသိုလ်တရားသည် အကုသိုလ်တရားအားလည်းကောင်း၊ အဗျာကတတရားအားလည်းကောင်း အာဟာရပစ္စယသတ္တိဖြင့် ကျေးဇူးပြု၏။

အကုသလာ အာဟာရာ သမ္ပယုတ္တကာနံ ခန္ဓာနံ စိတ္တသမုဋ္ဌာ နာနဉ္စ ရူပါနံ အာဟာရပစ္စယေန ပစ္စယော။

အကုသိုလ်စိတ်နှင့် ယှဉ်သည့် ဖဿ၊ စေတနာ၊ ဝိညာဏ်ဟူသော နာမ်အာဟာရသုံးပါး ပစ္စည်း တရားတို့သည် အတူယှဉ်၍ဖြစ်ကုန်သော စိတ် စေတသိက် နာမ်ခန္ဓာတို့အားလည်းကောင်း စိတ် ကြောင့်ဖြစ်သော စိတ္တဇရုပ်တို့အားလည်းကောင်း အာဟာရပစ္စယသတ္တိဖြင့် ကျေးဇူးပြု၏။

အဗျာကတော ဓမ္မော အဗျာကတဿ ဓမ္မဿ အာဟာရပစ္စယေန ပစ္စယော။ (ဗျာ၊ဗျာ-၁)

အဗျာကတတရားသည် အဗျာကတတရားအား အာဟာရပစ္စယသတ္တိဖြင့် ကျေးဇူးပြု၏။

ဝိပါကာဗျာကတာ ကိရိယာဗျာကတာ အာဟာရာ သမ္ပယုတ္တကာနံ ခန္ဓာနံ စိတ္တ သမုဋ္ဌာနာနဉ္စ ရူပါနံ အာဟာရပစ္စယေန ပစ္စယော။

ဝိပါက်ကိရိယာစိတ်နှင့်ယှဉ်သော နာမ်အာဟာရ ပစ္စည်းတရားသုံးပါးသည် အတူယှဉ်သော စိတ် စေတသိက် နာမ်ခန္ဓာတို့အားလည်းကောင်း၊ စိတ်ကြောင့်ဖြစ်သော စိတ္တဇရုပ်တို့အား လည်းကောင်း အာဟာရပစ္စယသတ္တိဖြင့် ကျေးဇူးပြု၏။

ပဋိသန္ဓိက္ခဏေ ဝိပါကာဗျာကတာ အာဟာရာ သမ္ပယုတ္တကာနံ ခန္ဓာနံ ကဋတ္တာ စ ရူပါနံ အာဟာရပစ္စယေန ပစ္စယော။

ပဋိသန္ဓေအခါ ဝိပါက်အဗျာကတဖြစ်သော နာမ်အာဟာရသုံးပါးသည် ယှဉ်ဘက် နာမ်ခန္ဓာတို့အား လည်းကောင်း၊ ပဋိသန္ဓေ ကမ္မဇရုပ်တို့အား လည်းကောင်း အာဟာရပစ္စယသတ္တိဖြင့် ကျေးဇူးပြု၏။

ကဗဠီကာရော အာဟာရော ဣမဿ ကာယဿ အာဟာရပစ္စယေန ပစ္စယော။

စားသောက်ဝါးမြိုသောကြောင့်ဖြစ်သည့် အဆီအနှစ် သြဇာဟူသော အာဟာရသည် ကံ၊ စိတ်၊ ဥတုနှင့် အာဟာရဟူသော အကြောင်းတို့ကြောင့်ဖြစ်သော ဤကိုယ်ကာယအား အာဟာရပစ္စယ သတ္တိဖြင့် ကျေးဇူးပြု၏။

Comments are closed.