ရည္ရြယ္ခ်က္

တုိင္းျပည္၏ အနာဂတ္ကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားၾကသည့္ လူငယ္ေမာင္မယ္မ်ား ယဥ္ေက်းလိမၼာၿပီး စာရိတၱမ႑ိဳင္ျမင့္မားကာ အမ်ိဳးဘာသာသာသနာကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတတ္သည့္ လူေတာ္လူေကာင္းမ်ားေပၚထြန္းလာေစရန္။

Soon:

၁- လယ္ေ၀းၿမိဳ႕နယ္ သေျပပင္ ရန္ကင္းေတာရ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ဌာနတ ြင္ တနဂၤေႏြအပါတ္စဥ္ဖ ြင့္လွစ္ပို႕ခ်လ်က္ရွိေသာ အဘိဓမၼာအျမင္ဖ ြင့္ သင္တန္းကို ရန္ေအာင္ျမင္ေတာရ(ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ေက်ာင္း) သံတမန္ဇုန္ႏွင့္ ရတနာမဥၥ (R)3လမ္း အၾကား၊ ဒကၡိဏသီရိၿမိဳ႕နယ္ ေနျပည္ေတာ္သို႔ ေျပာင္းေရႊဖြ ြင့္လွစ္ထားပါသည္။

၂- ရန္ေအာင္ျမင္ ေတာရ (ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္)ေက်ာင္းတြင္ ဝိပႆနာတရားစခန္း အမွတ္စဥ္(၁၅၈)ကို ဖြင့္လွစ္ပါမည္။ သင္တန္းကာလ၂၀၁၉ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလ (၁၇)ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔ညေနမွ ႏို၀င္ဘာလ (၂၄)ရက္ေန႔ တနဂၤေႏြေန႔ညေနအထိျဖစ္ပါသည္။ သင္တန္းသား စာရင္း ကန္႔သတ္ထားပါသျဖင့္ ႀကိဳတင္စာရင္းေပးသြင္းႏိုင္ပါသည္။

၃-ႏို၀င္ဘာလ(၁၇)ရက္ေန႔မွ (၂၄)ရက္ေန႕ထိ (၇)ရက္တရားစခန္းတ ြင္ အနႏၲရမ်ိဳးျဖစ္သည့္ အနႏၲရ၊ သမနႏၲရ၊ အာေသ၀န၊ နာနာကၡဏိကကမၼ၊ နတၱိ၊ ၀ိဂတႏွင့္ ပ႒ာန္းမာတိကာကို ပို႔ခ်မည္ဟု သိရွိရပါသျဖင့္ ႀကိဳတင္ပူေဇာ္ထားႏိုင္ရန္ႏွင့္ ပ႒ာန္း(၅)က်မ္းကိုပါ ယူေဆာင္လာပါရန္ ဆရာေလးတို႔က ကုသိုလ္ေမွ်ာ္၍ အသိေပးႏိႈးေဆာ္အပ္ပါသည္။
ဆရာေလးမ်ား ရန္ေအာင္ျမင္(ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္)ေက်ာင္း ႐ံုးခန္း

ဖုန္း—09 830 4446 — 09 797 303021 — 09 430 757 04

Email: ven.khemananda.brahmana@gmail.com

၁၆-ဣၿႏၵိယပစၥေယာ Indriya Paccaya (Faculty condition) ၀ိပႆနာဟူသည္ ပ႒ာန္းတရားေတာ္ကို ရွုပြားေနျခင္းေပတည္း (5 of 7)

၁၆-ဣၿႏၵိယပစၥေယာ Indriya Paccaya (Faculty condition)

၀ိပႆနာဟူသည္ ပ႒ာန္းတရားေတာ္ကို ရွုပြားေနျခင္းေပတည္း (5 of 7) zawgyi

ရုပ္ဇီ၀ိတႏွင့္ နာမ္ဇီ၀ိတ  

(င-၁) နာမ္တရား၊ ရုပ္တရားဟူသည္ စိတ္-၈၉ပါး၊ ေစတသိက္-၅၂ပါး၊ ရုပ္-၂၈ပါး၊နိဗၺာန္တို႕ျဖစ္၏။ ၄င္းတို႕ သည္ ပရမတၳတရားမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ၄င္းကို အက်ဥ္းအားျဖင့္ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးဟု ေခၚသည္။

(င-၂) ရုပ္-၂၈ပါးထဲတြင္ ရုပ္၏အသက္ဟူေသာ ရုပ္ဇီ၀ိတရွိ၏။ ၄င္းရုပ္ဇီ၀ိတကသူႏွင့္ အတူျဖစ္သည့္ ကမၼဇ ရုပ္တို႕ကို မပုပ္သိုးမပ်က္စီးေစရန္ စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ကာ ေက်းဇူးျပဳ၏။

(င-၃) နာမ္တရား-၅၂ပါးကို နာမ္၏အသက္ဟူေသာ နာမ္ဇီ၀ိတ မပ်က္စီးေစရန္ စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ကာ ေက်းဇူးျပဳ၏။   ၀ိပႆနာဟူသည္ ပ႒ာန္းတရားေတာ္ကို ရွုပြားေနျခင္းေပတည္း

(စ-၁) အေၾကာင္းဓမၼတည္းဟူေသာ နာမ္ဣေႁႏၵ သဒၶါတရားက အက်ဳိးဓမၼတည္းဟူေသာ စိတၱဇ ရုပ္ကို ေက်းဇူးျပဳပံုကို ပမာျပဳကာေဖၚျပပါမည္။ တနဂၤေႏြေန႕ ပ႒ာန္းသင္တန္း တက္ရေတာ့မည္ ျဖစ္သျဖင့္ နာမ္ဣေႁႏၵတစ္ပါး ျဖစ္သည့္ သဒၶါတရားႏွင့္ ယွဥ္ဘက္စိတ္ေစတသိက္တရားတို႕က ထိုေန႕ နံနက္ကတည္းကပင္ ထက္သန္ရံုမက ရုပ္ခႏၶာ ကိုယ္ေကာင္ႀကီးကပါ ဖ်တ္လတ္၊ သြက္လက္၊ ရႊင္လန္းေနျခင္းသည္ အေၾကာင္းဓမၼျဖစ္သည့္ နာမ္ဣေႁႏၵသဒၶါတရားက အက်ဳိးဓမၼျဖစ္သည့္ စိတၱဇရုပ္ကို ေက်းဇူးျပဳျခင္း ေပတည္း။

(စ-၂) နာမ္ဣေႁႏၵတစ္ပါးျဖစ္သည့္  သဒၶါတရားေလ်ာ့နည္း၊ ညံ့ဖ်င္းသြားပါမူ ကိုယ္အမူအရာ၊ နုတ္အမူအရာဟူေသာ စိတၱဇရုပ္တို႕လည္း ေလ်ာ့ရဲသြား သည္ကို မိမိတို႕၏လက္ေတြ႕ဘ၀ထဲတြင္ နားလည္နိုင္ပါသည္။ (စ-၃) ခံစားမွဳေ၀ဒနာေၾကာင့္၊ တည္ၾကည္မွဳသမာဓိေၾကာင့္ ၊ စိတ္ေၾကာင့့္္၊ အသိဉာဏ္ပညာစသည္ နာမ္ဣေႁႏၵတို႕ေၾကာင့္ စိတၱဇရုပ္ကို ေက်းဇူးျပဳရာ၌လည္း အလားတူ နားလည္နိုင္ေပေတာ့မည္။

(စ-၄) စိတ္က အဆင္းအာရံု၊ အသံအာရံုစသည့္ အာရံုအသစ္ကို ယူနိုင္ရန္ တိုက္ရိုက္မစြမ္းနိုင္သျဖင့္ မ်က္စိ၊ နားစသည့္တို႕ကို ေစခိုင္းရပါသည္။

(စ- ၅ ) ရံခါစိတ္ကို လိုခ်င္မွဳေလာဘက လြမ္းမိုးျခယ္လွယ္ထားလွ်င္ လည္းေကာင္း၊ ရံခါမုန္းတီး ရန္လိုမွဳေဒါသက လြမ္းမိုးခ်ယ္လွယ္ထားလွ်င္ ထိုထိုေလာဘ ေဒါသကိေလသာတို႕၏ ေက်းကြၽန္ဘ၀ ေရာက္ရွိသြားသျဖင့္ သခင္ျဖစ္သည့္ ကိေလသာ၏ ေစခိုင္းမွဳအရ သူလိုခ်င္သည့္ အာရံုတို႕ကို မနားမေနရွာေဖြဆက္သေနရျခင္းကိုပင္ ေလာကလူသားအမ်ားစုက ဘ၀၏တာ၀န္၊ ဘ၀၏အဓိပၸါယ္ဟု မိုက္မိုက္မဲမဲ ခံယူၾကပါသည္။ (စ-၆) စႀကၤ ံေလွ်ာက္ရာတြင္ သိသိေနသည့္ စိတ္ႏွင့္ယွဥ္ဘက္ ေစတသိက္တို႕က နာမ္ဣႁႏၵိယပစၥည္း အေၾကာင္းဓမၼ ျဖစ္ၿပီး၊ သြားေန၊ ရပ္ေနသည့္ ကိုယ္အမူအရာႀကီးက အက်ဳိးဓမၼ စိတၱဇရုပ္ ျဖစ္၏။

(စ-၇) ၀ိပႆနာတရားရွဳပြားေနသည့္ ေယာဂီက ပ႒ာန္းတရားေတာ္ကို သိသည္ျဖစ္ေစ၊ မသိသည္ျဖစ္ေစ၊ နားလည္သည္ျဖစ္ေစ နားမလည္သည္ ျဖစ္ေစ ၀ိပႆနာတရားဟူသည္ ပ႒ာန္းတရားမ်ားေတာ္ကို ရွုပြားေနျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္။

 

 

၁၆-ဣန္ဒြိယပစ္စယော Indriya Paccaya (Faculty condition) ဝိပဿနာဟူသည် ပဋ္ဌာန်းတရားတော်ကို ရှုပွားနေခြင်းပေတည်း (5 of 7)  Pyidaungsu – Unicode 

ရုပ်ဇီဝိတနှင့် နာမ်ဇီဝိတ

(င-၁) နာမ်တရား၊ ရုပ်တရားဟူသည် စိတ်-၈၉ပါး၊ စေတသိက်-၅၂ပါး၊ ရုပ်-၂၈ပါး၊နိဗ္ဗာန်တို့ဖြစ်၏။ ၎င်းတို့ သည် ပရမတ္ထတရားများ ဖြစ်ကြသည်။ ၎င်းကို အကျဉ်းအားဖြင့် ရုပ်နာမ်နှစ်ပါးဟု ခေါ်သြည်။

(င-၂) ရုပ်-၂၈ပါးထဲတွင် ရုပ်၏အသက်ဟူသော ရုပ်ဇီဝိတရှိ၏။ ၎င်းရုပ်ဇီဝိတကသူနှင့် အတူဖြစ်သည့် ကမ္မဇ ရုပ်တို့ကို မပုပ်သိုးမပျက်စီးစေရန် စိုးမိုးအုပ်ချုပ်ကာ ကျေးဇူးပြု၏။

(င-၃) နာမ်တရား-၅၂ပါးကို နာမ်၏အသက်ဟူသော နာမ်ဇီဝိတ မပျက်စီးစေရန် စိုးမိုးအုပ်ချုပ်ကာ ကျေးဇူးပြု၏။ ဝိပဿနာဟူသည် ပဋ္ဌာန်းတရားတော်ကို ရှုပွားနေခြင်းပေတည်း

(စ-၁) အကြောင်းဓမ္မတည်းဟူသော နာမ်ဣန္ဒြေ သဒ္ဓါတရားက အကျိုးဓမ္မတည်းဟူသော စိတ္တဇ ရုပ်ကို ကျေးဇူးပြုပုံကို ပမာပြုကာဖေါ်ပြပါမည်။ တနင်္ဂနွေနေ့ ပဋ္ဌာန်းသင်တန်း တက်ရတော့မည် ဖြစ်သဖြင့် နာမ်ဣန္ဒြေတစ်ပါး ဖြစ်သည့် သဒ္ဓါတရားနှင့် ယှဉ်ဘက်စိတ်စေတသိက်တရားတို့က ထိုနေ့ နံနက်ကတည်းကပင် ထက်သန်ရုံမက ရုပ်ခန္ဓာ ကိုယ်ကောင်ကြီးကပါ ဖျတ်လတ်၊ သွက်လက်၊ ရွှင်လန်းနေခြင်းသည် အကြောင်းဓမ္မဖြစ်သည့် နာမ်ဣန္ဒြေသဒ္ဓါတရားက အကျိုးဓမ္မဖြစ်သည့် စိတ္တဇရုပ်ကို ကျေးဇူးပြုခြင်း ပေတည်း။

(စ-၂) နာမ်ဣန္ဒြေတစ်ပါးဖြစ်သည့် သဒ္ဓါတရားလျော့နည်း၊ ညံ့ဖျင်းသွားပါမူ ကိုယ်အမူအရာ၊ နုတ်အမူအရာဟူသော စိတ္တဇရုပ်တို့လည်း လျော့ရဲသွား သည်ကို မိမိတို့၏လက်တွေ့ဘဝထဲတွင် နားလည်နိုင်ပါသည်။ (စ-၃) ခံစားမှုဝေဒနာကြောင့်၊ တည်ကြည်မှုသမာဓိကြောင့် ၊ စိတ်ကြောင့်၊ အသိဉာဏ်ပညာစသည် နာမ်ဣန္ဒြေတို့ကြောင့် စိတ္တဇရုပ်ကို ကျေးဇူးပြုရာ၌လည်း အလားတူ နားလည်နိုင်ပေတော့မည်။

(စ-၄) စိတ်က အဆင်းအာရုံ၊ အသံအာရုံစသည့် အာရုံအသစ်ကို ယူနိုင်ရန် တိုက်ရိုက်မစွမ်းနိုင်သဖြင့် မျက်စိ၊ နားစသည့်တို့ကို စေခိုင်းရပါသည်။

(စ- ၅ ) ရံခါစိတ်ကို လိုချင်မှုလောဘက လွမ်းမိုးခြယ်လှယ်ထားလျှင် လည်းကောင်း၊ ရံခါမုန်းတီး ရန်လိုမှုဒေါသက လွမ်းမိုးချယ်လှယ်ထားလျှင် ထိုထိုလောဘ ဒေါသကိလေသာတို့၏ ကျေးကျွန်ဘ၀ ရောက်ရှိသွားသဖြင့် သခင်ဖြစ်သည့် ကိလေသာ၏ စေခိုင်းမှုအရ သူလိုချင်သည့် အာရုံတို့ကို မနားမနေရှာဖွေဆက်သနေရခြင်းကိုပင် လောကလူသားအများစုက ဘဝ၏တာဝန်၊ ဘဝ၏အဓိပ္ပါယ်ဟု မိုက်မိုက်မဲမဲ ခံယူကြပါသည်။ (စ-၆) စြင်္က ံလျှောက်ရာတွင် သိသိနေသည့် စိတ်နှင့်ယှဉ်ဘက် စေတသိက်တို့က နာမ်ဣန္ဒြိယပစ္စည်း အကြောင်းဓမ္မ ဖြစ်ပြီး၊ သွားနေ၊ ရပ်နေသည့် ကိုယ်အမူအရာကြီးက အကျိုးဓမ္မ စိတ္တဇရုပ် ဖြစ်၏။

(စ-၇) ဝိပဿနာတရားရှုပွားနေသည့် ယောဂီက ပဋ္ဌာန်းတရားတော်ကို သိသည်ဖြစ်စေ၊ မသိသည်ဖြစ်စေ၊ နားလည်သည်ဖြစ်စေ နားမလည်သည် ဖြစ်စေ ဝိပဿနာတရားဟူသည် ပဋ္ဌာန်းတရားများတော်ကို ရှုပွားနေခြင်းသာ ဖြစ်ပေသည်။

Comments are closed.